Nieuwsbrief najaar 2024
Onlangs hebben we onderstaande nieuwsbrief per post verstuurd, u kunt hem hier nog eens rustig doorlezen.
Geachte patiënt(en) in onze praktijk,
Als huisartsen willen wij, samen met ons team de juiste zorg bieden. In deze brief zetten wij de
benodigde informatie op een rij.
Landelijk neemt de drukte in de huisartsenpraktijken enorm toe. Ook in Nieuw-Amsterdam/Veenoord merken wij dit dagelijks.
U zult dit ongetwijfeld hebben gemerkt aan de
wachttijden die oplopen aan de telefoon, de rij voor de balie of het langer wachten op een afspraak
op het spreekuur.
De assistente vraagt tijdens het maken van een afspraak, naar de reden om een goede inschatting te
maken van de urgentie van uw klacht. De assistente is hiervoor opgeleid.
De afspraak wordt niet altijd bij de huisarts ingepland. Soms bent u beter op uw plek bij de assistentes, de
praktijkondersteuners of bij bijvoorbeeld de diëtiste of welzijnswerker.
Om goede zorg te kunnen blijven leveren zal de werkwijze van de praktijk veranderen.
Afspraken maken
We willen u vragen om afspraken telefonisch te maken tussen 08.00-10.00 uur en 11.00-12.00 uur.
Toets dan 2 in het keuzemenu. Als u meerdere klachten heeft vraag dan om een dubbele afspraak.
Voor uitslagen en niet dringende vragen kunt u bellen tussen 13.30-16.30 uur, toets dan 2.
De maandagochtend is het meest drukke moment aan de telefoon. Is uw afspraak niet dringend?
Dan doet u er goed aan, niet op maandagochtend te bellen.
Balie
De balie is niet bedoelt om afspraken te maken, uitslagen op te vragen of medische vragen te stellen
mede vanwege het gebrek aan privacy.
Als u een afspraak heeft, neem dan gerust plaats in de wachtkamer.
Urine inleveren
We verzoeken iedereen om urine vóór 10.00 uur te brengen. Dit geldt ook voor materiaal (urine,
ontlasting, kweken etc.) die met de bode mee gaat naar een ziekenhuislaboratorium.
Waar moet u naar toe bellen bij spoed?
Bij een levensbedreigende situatie belt u 112.
Bij andere spoedsituaties belt u de praktijk en toets gelijk 1. Gebruik deze keuze dan ook alleen als
het echt gaat om een ernstige situatie. Anders blokkeert u de lijn voor een andere patiënt.
Herhaalrecepten
Herhaalrecepten kunt u aanvragen via de herhaalapp met het herhaalnummer op het doosje en via
de website van apotheek de Vaart. Bezoek hiervoor de website van de apotheek:
https://www.apotheek-devaart.nl/ -> herhaalmedicatie
Bent u bij een andere apotheek aangesloten? Vraag uw recepten aan via de website, of lever uw
doosjes of etiketten in de brievenbus buiten de praktijk in. Voor overige vragen over medicijnen mailt
u naar assistentesvalkenhoed@ezorg.nl
Website
Onze website www.valkenhoed.nl is geheel vernieuwd, we vragen hier op de kijken, wij tonen hier
ook het laatste nieuws. En vragen u zoveel mogelijk gebruik te maken van de onlinediensten, o.a.
inzage dossier, zie hiervoor ook www.uwzorgonline.nl.
Online inzage dossier
U kunt ook uw uitslagen en de nodige adviezen van de huisarts inzien via deze tool.
www.uwzorgonline.nl
Bij vragen of onduidelijkheden over deze website kunt u hier via de hulplink alle informatie vinden op
o.a. de meest gestelde vragen.
Adres en telefoonnummer
We ontvangen graag uw emailadres en uw 06 nummer.
Bent u onlangs verhuisd, heeft een ander telefoonnummer of is uw huistelefoonnummer niet meer
in gebruik? Geef dit a.u.b. aan ons door!
Betrouwbare websites om te bezoeken als patiënt
www.thuisarts.nl
www.moetiknaardedokter.nl
Dank voor uw medewerking, samen dragen we zorg voor goede zorg!
Hartelijke groet,
J. Schoemakers en M.R. Kafaji, huisartsen en ook namens het hele team.